Mieszkaniec Siemianowic Śląskich zgłosił do lokalnej policji, że padł ofiarą oszustwa online. Został oszukany przez osobę, która udawała zainteresowanego zakupem przedmiotu wystawionego przez niego na sprzedaż. Niestety, zbyt duża ufność i brak ostrożności podczas korzystania z bankowości elektronicznej, spowodowały wyłudzenie od niego łącznie ponad 2 tysięcy złotych.
49-letni siemianowiczanin rozpoczął transakcję online, wystawiając na sprzedaż kombinezon motocyklowy. Osoba udająca potencjalnego nabywcę skontaktowała się z nim poprzez komunikator internetowy, informując o zamiarze zamówienia kuriera od konkretnych usługodawców. Oszust poprosił ofiarę o podanie swoich danych personalnych, takich jak: imię, nazwisko, numer telefonu oraz adres email.
Niedługo po tym, na skrzynkę mailową 49-latka trafiła wiadomość, która na pierwszy rzut oka wydawała się być wysłana przez firmę kurierską. Wiadomość ta zawierała link prowadzący do strony, gdzie mężczyzna wprowadził swoje dane do bankowości elektronicznej, w tym login, hasło oraz kod PIN do karty. Niestety, nic nie wzbudziło jego podejrzeń.
W dalszej części transakcji, mężczyzna otrzymał telefon od kobiety twierdzącej, że na jej koncie występują limity transakcyjne. Poprosiła ona 49-latka o wygenerowanie i przekazanie jej kodu BLIK. Po spełnieniu jej żądania, rozmowa została natychmiast przerwana. Wówczas mężczyzna zorientował się, że z jego konta bankowego zniknęło ponad 2 tysiące złotych. Bez zwłoki zdecydował się na zablokowanie swojego konta poprzez kontakt z infolinią banku.