W Piekarach Śląskich Straż Miejska zdecydowanie zajęła się problemem wraków samochodowych, które od dłuższego czasu zalegały na ulicach miasta. Ich działania przyniosły wymierne efekty, czego dowodem jest usunięcie 7 nieużywanych pojazdów na koszt właścicieli. Dodatkowo, kolejne 25 samochodów zostało zabrane przez samych właścicieli po interwencjach. W sumie, z miasta zniknęły 32 auta, a akcja wciąż trwa, by zapewnić mieszkańcom większe bezpieczeństwo i porządek.
Jak odbywa się usuwanie wraków z ulic?
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, porzucone lub nieużywane pojazdy mogą być usunięte, gdy stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu. Straż Miejska podejmuje działania w przypadkach, gdy właściciel nie reaguje na wezwania do usunięcia pojazdu z drogi. Po odholowaniu, właściciel ma 6 miesięcy na odebranie pojazdu z parkingu. Jeżeli tego nie zrobi, samochód staje się własnością gminy. Właściciel jest również zobowiązany do pokrycia kosztów związanych z holowaniem oraz przechowywaniem pojazdu na parkingu.
Jak zgłaszać porzucone pojazdy?
Mieszkańcy, którzy zauważą nieużywane lub porzucone samochody na ulicach i parkingach, powinni zgłaszać takie przypadki do Straży Miejskiej. Ważne jest, aby przy zgłaszaniu pamiętać o spełnieniu określonych warunków, które umożliwiają odholowanie pojazdu. Zgłoszenia muszą być zgodne z kryteriami, które pozwalają na interwencję służb.
Źródło: facebook.com/piekary.sl
